Listopad 2022
Udostępnij:

GAMIFIKACJA W EDUKACJI


Uniwersytet Rolniczy zakupił dostęp do platformy ActionTrack, która umożliwia tworzenie własnych gier edukacyjnych, wykorzystując do tego dedykowaną aplikację. W ostatniej dekadzie stosowanie gamifikacji w procesie dydaktycznym zyskuje większą popularność. Gamifikacja/grywalizacja to podejście do projektowania akademickich programów dydaktycznych, które ma wiele pozytywnych aspektów: zwiększenie motywacji, poprawa samooceny, zaangażowanie w rozwiązywanie problemów i relację rówieśniczą. Gamifikacja może być przydatna każdemu nauczycielowy, gdyż doskonale sprawdza się na wszystkich etapach edukacyjnych i w każdej tematyce Dzięki kreatorowi ActionTrack można za pomocą fabuły i odpowiednio skomponowanych elementów gry umieścić angażujące treści w smartfonie, który jest obecnie najbardziej powszechnym narzędziem docierania do młodzieży. Gry mogą odbywać się w różnych trybach: w oparciu o lokalizację gracza i mapy Google, z wykorzystaniem kodów QR lub „palcem po mapie”.

Na Wydziale Rolniczo-Ekonomicznym, dr Barbara Kiełbasa opracowała grę z tematyki kompetencji komunikacyjnych w ramach przedmiotu „Doradztwo w agrobiznesie”. W opinii dr Barbary Kiełbasy gry urozmaicają prowadzone zajęcia audytoryjne oraz zwiększają motywację studentów do pozyskiwania informacji z danego materiału. Wspomagają zatem proces uczenia się i zapamiętywania. Dobrze zaprojektowana gra pozwala na podniesienie poziomu nauczania, a co więcej może być stosowana wielokrotnie, zarówno wśród dużych, jak i mniejszych grupach studentów. Wykorzystanie platformy ActionTrack do opracowywania gier dydaktycznych na Uniwersytecie Rolniczym wzmocni potencjał innowacyjności edukacji uczelni, nie tylko w rozumieniu technologicznym, ale także metodycznym.

Podjęte działania są częścią  modyfikacji programów kształcenia  w Uniwersytecie Rolniczym poprzez wdrożenie innowacyjnych interaktywnych narzędzi edukacyjnych w szeroko rozumianym zakresie Zarządzania w gospodarstwie rolnym.

Za wdrożenie kreatora wraz z aplikacją edukacyjnych gier symulujących „ActionTrack” odpowiedzialne jest Centrum e-Learningu i kierownik dydaktyczny w projekcie  Zrównoważony Rozwój Uczelni, dr inż. Tomasz Czech, prof. URK.

Zakup platformy ActionTrack był możliwy dzięki dotacji otrzymanej przez Centrum Administracyjnego Wsparcia Projektów na realizację projektu „Zrównoważony Rozwój Uczelni”, którego kierownikiem jest Katarzyna Trochanowska.

Dostawcą platformy ActionTrack jest firma GoodBooks z Wrocławia.

Projekt „Zrównoważony Rozwój Uczelni” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w  ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Aleja Mickiewicza 21, 31-120 Kraków
rector[a]urk.edu.pl
NIP: 675 000 21 18    REGON: 000001815    ESP: /URKRAKOW/skrytka
  
© 2024 Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie